Polityka prywatności i cookies
Witamy na naszej stronie internetowej! Dbamy o Twoją prywatność i chcemy, abyś czuł się pewnie korzystając z naszych usług online. Nasza Polityka Prywatności i Plików Cookie została stworzona, aby jasno przedstawić, jak gromadzimy, używamy i chronimy Twoje dane osobowe oraz informacje związane z plikami cookie.
Polityka prywatności i cookies
Obowiązuje od 14 września 2023r.
§ 1 Definicje
1. Polityka Prywatności Danych Osobowych – niniejsza Polityka, określająca cele i zakres przetwarzania danych, podmioty, którym dane będą przekazywane, jak i prawa osób, których dane dotyczą, w związku z korzystaniem z usług portalu lub składaniem zamówienia w sklepie online.
2. Portal — serwis dostępny pod adresem www.kancelariatopor.pl, za pomocą którego Użytkownik może przeglądać zawartość postów blogowych, zapisać się na newsletter lub skontaktować się z Właścicielem portalu.
3. Administrator danych osobowych – podmiot decydujący o celach i środkach przetwarzania danych. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Właściciel, tj. Kancelaria Radcy Prawnego mgr Elżbieta Topór, ul. Wojska Polskiego 17/29, 47-400 Racibórz, NIP 6391005860.
4. Osoba, której dane dotyczą – osoba fizyczna, która przy korzystaniu z Portalu podaje dane osobowe w celu wysłania zapytania poprzez formularz dostępny na stronie, zapisu na newsletter, kontaktu z Właścicielem portalu przez formularz kontaktowy.
5. Newsletter – jedna z usług świadczona drogą elektroniczną w Portalu przez Właściciela, polegająca na wysyłaniu informacji związanych z działalnością prawniczą drogą elektroniczną na podany przez Użytkownika adres e-mail, za jego uprzednią zgodą.
6. Formularz kontaktowy – jedna z usług świadczona drogę elektroniczną na Portalu przez Właściciela, umożliwiająca wysłanie zapytania przez formularz kontaktowy.
7. Przetwarzanie danych – wykonywanie jakiejkolwiek operacji na danych osobowych, jak zbieranie danych, modyfikowanie danych, archiwizowanie danych, czy usuwanie danych.
8. Dane osobowe – wszelkie informacje, które bez nadmiernego czasu i kosztu mogą doprowadzić do identyfikacji osoby fizycznej, w tym jej dane identyfikacyjne, adresowe i kontaktowe.
§ 2 Postanowienia ogólne
1. Mając na uwadze ochronę prywatności osób fizycznych, których dane mogą być przez Właściciela przetwarzane w związku z korzystaniem z usług świadczonych w Portalu wprowadzono niniejszą politykę prywatności.
2. Osoba, której dane dotyczą pozna najważniejsze informacje, które dotyczą zasad
przetwarzania jej danych osobowych, a także praw przysługujących jej w związku z
przetwarzaniem.
3. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa; tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych, a także ustawą z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
4. Administrator danych stosuje adekwatne środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
5. Administrator danych opracował i wdrożył wewnętrzne polityki bezpieczeństwa danych, do których stosowania zobowiązani są wszyscy pracownicy i współpracownicy.
6. Dostęp do danych osobowych ograniczony jest wyłącznie do osób upoważnionych, które zobowiązane są do zachowania danych i sposobów ich zabezpieczenia w tajemnicy.
7. Niniejsza polityka prywatności dotyczy wszystkich osób korzystających z usług świadczonych w Serwisie, w szczególności:
a) osób przeglądających zawartość Portalu,
b) osób kontaktujących się z Sprzedającym za pośrednictwem formularza kontaktowego, telefonicznie lub mailowo.
§ 3 Cele i zakres przetwarzania danych
1. Dane osobowe gromadzone są bezpośrednio od osób, których dane dotyczą, tj. w
szczególności poprzez:
a) wypełnienie formularza na Portalu,
b) wypełnienie formularza z danymi kontaktowymi podczas składania zapytania przez Formularz na stronie Portalu,
c) wypełnienie formularza zapisu na newsletter,
d) wypełnienie formularza na stronie Portalu,
e) podanie Właścicielowi lub jego pracownikowi danych przez telefon,
f) podanie Właścicielowi lub jego pracownikowi danych poprzez wysłanie wiadomości email.
2. Administrator Danych Osobowych przetwarza dane osobowe w następujących celach:
a) udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie Portalu — przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO —jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczę, przed zawarciem umowy,
b) wysyłki Newslettera i związanych z nim informacji dotyczących działalności prawniczej drogą elektroniczną – przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – gdy osoba, której dane dotyczą wyraziła na to swoją dobrowolną zgodę, np. podczas składania zamówienia osoba dodatkowo zapisała się na newsletter. Portal wysyła newsletter wyłącznie osobom, które potwierdziły swoją subskrypcję i wyraziły chęć otrzymywania informacji dotyczących działalności prawniczej,
c) marketingu własnych usług – przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) — przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora danych
3. Zakres przetwarzanych danych osobowych został ograniczony do minimum niezbędnego do świadczenia Usług w przypadku złożenia zapytania przez Formularz kontaktowy:
a) dane identyfikacyjne,
b) numer telefonu,
c) adres poczty elektronicznej,
d) ewentualne inne dane podane dobrowolnie przez osobę w treści wiadomości,
4. W przypadku zamówienia newslettera przetwarzane jest imię i adres poczty elektronicznej.
5. Podanie danych jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi ze strony Portalu. Brak podania wymaganych danych uniemożliwia realizację kontaktu.
6. W przypadku zamówienia Newslettera podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do jego wysyłki.
§ 4 Okres przetwarzania danych
1. Dane osobowe są przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, tj.:
a) przez okres niezbędny do realizacji praw i roszczeń administratora danych lub osoby, której dane dotyczą, jak okres gwarancji i/lub rękojmi, okresy przedawnienia roszczeń,
b) przez okres wynikający z innych przepisów prawa, jak rozliczenie podatkowe, czy wystawienie faktury na żądanie osoby, której dane dotyczą — dane przechowywane są przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku,
c) do czasu odwołania zgody, jeśli przetwarzanie danych opiera się na zgodzie osoby, której dane dotyczą.
§ 5 Odbiorcy danych
1. Dane osobowe osób korzystających z Usług Portalu nie są przekazywane do państw trzecich, ani organizacji międzynarodowych.
2. Dane mogą zostać powierzone innym podmiotom w celu wykonania określonych usług, wykonywanych na zlecenie Administratora danych, a zwłaszcza podmiotom realizującym w jego imieniu:
a) usługi hostingu strony www, serwisu i utrzymania systemów informatycznych, w których dane są przetwarzane,
b) automatyzacji newsletter’a (e-mail, imię),
§ 6 Prawa osób, których dane dotyczą
1. Osobie, której dane dotyczą przysługuje:
a) prawo dostępu do treści danych i ich poprawiania — w tym celu należy skontaktować się z Administratorem danych,
b) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli podstawą przetwarzania danych była zgoda osoby, której dane dotyczą – w przypadku Newslettera. Odwołanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na jej podstawie, przed jej cofnięciem,
c) prawo do usunięcia danych (bycia zapomnianym), o ile nie obowiązują inne przepisy prawa, które zobowiązują administratora danych do archiwizacji danych przez określony okres czasu, np. ordynacja podatkowa,
d) prawo do przenoszenia danych, o ile podstawę przetwarzania danych jest umowa lub zgoda osoby, której dane dotyczą i dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany
e) prawo do wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych w celach marketingu
bezpośredniego, realizowanego przez administratora danych w ramach
usprawiedliwionego interesu prawnego, a także ograniczenia przetwarzania,
f) prawo do niepodlegania automatycznego profilowaniu, jeśli administrator danych podejmowałby decyzje opierające się wyłącznie na automatycznym profilowaniu i niosące ze sobą skutki prawne dla osoby, której dane dotyczą lub podobnie na nią wpływały,
g) prawo do kontroli przetwarzania danych i informacji na temat tego, czy kto jest
administratorem danych, a także uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie
przetwarzania danych, treści tych danych, źródle danych, a także sposobie udostępniania, w tym o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych.
2. Osobie, której dane dotyczą przysługuje także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych osoba uzna, że przetwarzanie jej danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
3. W celu realizacji prawa do kontroli danych, dostępu do treści danych, ich poprawiania, a także innych praw, możesz skontaktować się z Administratorem danych za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie Portalu.
§ 7 Postanowienia końcowe
1. Administrator Danych zastrzega możliwość zmiany niniejszej Polityki prywatności, w sytuacji, gdy będą tego wymagały zastosowane rozwiązania techniczne lub zmiany przepisów prawa w zakresie prywatności osób korzystających z Portalu.
2. W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu. Aktualna wersja polityki prywatności będzie zawsze umieszczona na stronie Portalu, dlatego zaleca się każdorazowe zapoznanie się z aktualnie obowiązującym dokumentem.
Polityka cookies
Obowiązuje od 14 września 2023 r.
§ 1 Stosowane definicje
1. Cookies – małe pliki, które są pobierane i przechowywane na komputerze lub innym urządzeniu Użytkownika, powiązanym z informacjami o sposobie użytkowania strony.
2. Użytkownik – osoba, która dobrowolnie korzysta z usług i treści dostępnych w Portalu, tj. przegląda strony www.kancelariatopor.pl, wysyła zapytania przy wykorzystaniu formularza, rejestruje się, zapisuje się na bezpłatny newsletter lub kontaktuje się z właścicielem Portalu poprzez formularz kontaktowy,
3. Portal – serwis dostępny pod adresem www.kancelariatopor.pl, za pomocą którego Użytkownik może przeglądać zawartość postów blogowych, zapisać się na newsletter lub skontaktować się z Administratorem danych osobowych.
4. Administrator danych osobowych – podmiot decydujący o celach i środkach przetwarzania danych. Administratorem danych osobowych Użytkowników serwisu jest Właściciel portalu, tj. Kancelaria Radcy Prawnego mgr Elżbieta Topór.
5. Dane osobowe – wszelkie informacje, które bez nadmiernego czasu i kosztu mogą doprowadzić do identyfikacji osoby fizycznej, w tym jej dane identyfikacyjne, adresowe i kontaktowe.
§ 2 Postanowienia ogólne
1. Portal używa plików cookies, aby dostarczać usługi i funkcje dostosowane do preferencji i potrzeb Użytkowników, w szczególności pliki cookies pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.
2. Pliki cookies mogą mieć charakter tymczasowy, tj. są usuwane z chwilą zamknięcia przeglądarki.
3. Stałe pliki cookies są przechowywane także po zakończeniu korzystania ze stron Portalu i służą do przechowywania informacji takich jak hasło czy login, co przyspiesza i ułatwia korzystanie ze stron, a także umożliwia zapamiętanie wybranych przez Użytkownika ustawień.
§ 3 Cele cookies
1. Portal wykorzystuje pliki cookies w następujących celach:
a) dostosowania zawartości stron Portalu do indywidualnych preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych (wyświetlanie dostosowane do potrzeb),
b) dokonania analiz i statystyk. które dostarczą informacji, w jaki sposób Użytkownik Portalu korzysta ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
c) utrzymanie sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła.
2. Dane zawarte w cookies będą archiwizowane i wykorzystywane w celach analizy statystycznej i oceny globalnego ruchu użytkowników Portalu.
3. W celu analizy ruchu na stronie Serwisu, źródła ruchu, jak i optymalizacji działań marketingowych zainstalowaliśmy na stronie:
a) Piksel Facebooka który pozwala na zbieranie informacji na temat korzystania przez Użytkownika ze strony Portalu i kierowanie do niego dedykowanych reklam w tym serwisie społecznościowym,
b) Google Analytics, co pozwala na analizę ruchu Użytkownika na stronie Portalu i jego podstronach,
c) Smarts app Chat, co pozwala nam komunikować się z Użytkownikami odwiedzającymi Portal i Sklep oraz monitorować przeglądane przez nich strony w celu poprawy ich struktury.
4. Dane zawarte w cookies nie są łączone z przekazanymi przez Użytkownika danymi osobowymi.
§ 4 Akceptacja lub zmiana ustawień cookies
1. Klikając ‘Zgadzam się/Akceptuję/Rozumiem” w okienku z informacją o cookies Użytkownik zgadza się na użycie cookies w wyżej wymienionych celach.
2. Użytkownik może w każdej chwili skasować i/lub wyłączyć cookies w przeglądarce internetowej, z której korzystasz podczas przeglądania stron.
3. Niektóre pliki cookies – tzw. cookies funkcjonalne mogą być niezbędne do prawidłowego działania stron Portalu
4. Użytkownik może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej (opcja „pomoc”), z której korzysta do przeglądania stron Portalu.
5. Ustawienia plików cookies mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika.
6. Skasowanie lub wyłączenie plików cookies może spowodować trudności lub ograniczoną funkcjonalność niektórych części strony (dotyczy cookies funkcjonalnych).
§ 5 Postanowienia końcowe
1. Portal zastrzega możliwość zmiany niniejszej Polityki cookies w sytuacji, gdy będą tego wymagały zastosowane rozwiązania techniczne lub zmiany przepisów prawa w zakresie prywatności Użytkowników.
2. W przypadku zmiany obowiązującej polityki cookies wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu, które będą obowiązywać od dnia ich publikacji na stronach Portalu.